您好,欢迎来到新东方!免费注册

驻德班总领事非洲华人妇女会捐赠仪式讲话

2011-08-01 10:59  作者:  来源:可可英语  字号:T|T

摘要:中南建交13年来,除两国政府间建立了全面战略伙伴关系外,两国人民间的友好、合作和相互支持也在持续加深,特别是在减贫和帮扶弱势群体上。

  尊敬的南非第一夫人

  尊敬的华人妇女会主席

  尊敬的校长、老师们、同学们:

  Honourable First Lady Bongi Ngema Zuma

  Honourable Chairwoman of Chinese Women Association in South Africa

  Honourable Headmaster

  Dear Teachers and Students,

  大家早上好!

  Good Morning!

  我很荣幸代表中国驻南使领馆参加南部非洲华人妇女会向地方贫困学校献爱心的捐助仪式。来到这里,使我想起我曾经工作过的中国云南省,我曾在那里扶贫,我的同事也从事过扶贫工作。我深知贫困地区的孩子需要什么,期待什么,我更知道教育和学校对他们意味着什么。国家的希望在孩子,孩子的希望在教育!母亲节刚刚过去,借此机会,我对总统夫人和华人妇女会对贫困学校孩子展现出的伟大母爱表达由衷敬意,对总统夫人和华人妇女会长期致力于中南友好,为促进两国人民间的深入了解和做出的积极贡献表达诚挚的感谢!

  I'm very honoured, on behalf of Chinese Ambassador Zhong Jianhua and Chinese Embassy and Consulate in South Africa, to attend the ceremony of Southern African Chinese Women Association's donation to the local needy school. The ceremony reminds me of Chinese Yunnan Province where I worked as a poverty alleviating official and so did my colleague. I fully understand what the poor children need and hope, and I better understand what the education and school means for them. Nation's hope relies on Children and Children's hope relies on Education! As the Mother's Day has just passed, I hereby take this opportunity to express my heartfelt respect to the great maternal love to the needy shool's children shown by First Lady and Chinese Women Association, and also extend my sincere thanks to First Lady and Chinese Women Association, because you have long made great contributions to Sino-South African friendship and to the deeper understanding between the two peoples!

  中南建交13年来,除两国政府间建立了全面战略伙伴关系外,两国人民间的友好、合作和相互支持也在持续加深,特别是在减贫和帮扶弱势群体上。大家知道,我们吃的蘑菇就是中南技术合作的成果,目前已为夸-纳省农村创造了几千人的就业机会。前不久,中国残疾人艺术团到南专场演出,并将演出所得全部捐献给南非救助残疾人基金会。这次由南非华人妇女会发起的对贫困学校的捐助活动,是南非华人社会向当地儿童献爱心系列活动的重要组成部分。华人妇女在南非的生存和发展很不容易,能筹措到20万兰特的资金和物品用于捐助,充分体现了华人妇女对南非儿童的一片爱心,对总统夫人关心社会事业和儿童教育的大力支持,以及对中南友好的深切期待。据悉,近期,德班的中国女企业家协会也将发起捐赠活动,向当地弱势群体献上她们的爱心。我们衷心希望救助弱势群体和关心教育成为包括华人在内的南非社会各界的共同事业。因为这项事业伟大而光荣,它关系到社会的公平、正义、和谐和可持续发展。

更多华人妇女会,捐赠仪式,栏目文章推荐

更多华人妇女会,捐赠仪式,留学考试 标签相关文章导读